Ghid pentru magazinul tău online

Copy-of-BLOGFB-Sablon-Imagine-reprezentativa-3-1

Poate ești un antreprenor la început de drum sau cauți metode prin care să îți crești cifra de afaceri. Digitalizarea poate fi un proces ce pare destul de complicat la început, dar va fi și drumul spre prosperitate financiară al afacerii tale.

Mai jos îți prezentăm elementele și puncte de luat în considerare ale unui magazin online care vinde.

  1. Ce produse și servicii vrei să vinzi

a) Alege o nișă care corespunde cu personalitatea și valorile tale și concentrează-te în principiu asupra ei. Totuși, diversificarea ofertei e bine-venită, dar mare atenție. Dacă vrei sa adaugi produse suplimentare, asigură-te că se aliniază cu publicul țintă pentru a evita diluarea identității magazinului tău. Spre exemplu, o strategie eficientă ar fi un magazin de haine ce cuprinde și accesorii compatibile cu brandul.

În orice caz, a te concentra pe o nișă specifică va restrânge competitivitatea și va atrage un segment specific de clienți – aspect ce generează profituri mai mari.

b) Alege o nișă cu valoare educațională: Pe lângă impactul pozitiv asupra comunității, oamenii sunt mai atrași de servicii care le pot rezolva problemele. În mod evident, serviciile ce oferă avantaje palpabile vor accentua loialitatea și atașamentul clienților față de tine. Totodată, e o strategie bună pentru avantajul competitiv. Produsele educaționale și utile pot atrage clienți care vor mai mult decât simpla tendință de consum.

c) Criterii demografice: Poți alege produse specifice unui segment din populație (vârstă, gen, locație). Te poți concentra asupra produselor destinate femeilor, spre exemplu, din anumite zone demografice.

  1. Planul de afaceri: O afacere implică organizare (calendar, documente), cercetare și predicții ce te îndreaptă spre planul B, C, D etc.

De asemenea, după niște research serios de piață și estimări bugetare ROI (Return on Investment), vei realiza că un magazin digital e cea mai bună variantă pentru reducerea costurilor și maximizarea profitului.  

  1. Crearea unui magazin online profitabil va implica întotdeauna o platformă focusată pe (a) experiența de utilizare a potențialului client și (b) pe strategii de digital marketing și optimizare SEO a conținutului. Crearea unui site e printre cei mai importanți pași.

  1. Durează, în medie, 15 secunde ca utilizatorul tău să-ți părăsească site-ul și să găsească altundeva exact ce are nevoie. Pe lângă produse, vizitatorul va căuta cel mai primitor și ușor de navigat website, deoarece un magazin online responsiv și rapid conferă credibilitate și e mai puțin obositor. 

Astfel, vei face cunoștință cu diverse platforme, precum Google Analytics, care analizează traficul de pe site-ul tău și poți observa fenomenul Bounce Rate-ului (Rata de respingere). Mai exact, cât timp îi ia utilizatorului să părăsească pagina. Un bounce rate ridicat poate include factori precum: viteză de încărcare slabă, design neintuitiv și confuz, conținut neinteresant și lipsa compatibilității cu dispozitivele mobile.

Observăm că, pe cât de ofertant e mediul digital pentru afaceri, pe atât de complex e gestionarea lui. 

  1. Optimizarea conținutului pentru SEO 

Că veni vorba de complexitate, algoritmul Google (în continuă schimbare) decide dacă site-ul tău merită să se încadreze pe prima pagină de căutări. Deci cuvintele cheie, structura și calitatea conținutului au o importanță deosebita, deoarece Google stă cu ochii pe tine la fiecare mică greșeală ce nu corespunde cu criteriile de ierarhizare. 

Printre acestea se numără: relevanța conținutului (măsurate-n cuvinte cheie, structură și backlinks), user experience, securitatea site-ului. 

   4. Prezența pe rețelele de socializare. Până în 2025, ne așteptăm ca Facebook să raporteze 80,000,000 de cumpărători. Oamenii își petrec 150 minute/zi pe platforme sociale, iar numărul e în creștere. Linkedin, Instagram, Youtube, TikTok – toate sunt platforme care pot atrage clienți depinzând de conținutul tău, cât de activ ești și ce public targetezi. Totodată, publicitatea plătită este încă un factor contribuabil la creșterea plajei de clienți.

5. Aplicațiile mobile. Primul lucru pe care-l face majoritatea lumii dimineața e să verifice telefonul. Crearea site-ului e crucială, dar o aplicație mobilă a magazinului tău va genera și mai multă interacțiune cu el. Odată descărcată aplicația, magazinul tău online va fi în mâna lor constant – la doar 1 tap distanță. În plus, vei utiliza multiple funcționalități ca notificările push, sistemele de feedback, procese de facturare automate, reclame – toate aceste aspecte economisesc costuri și sporesc vânzarea. Mai rapid, mai eficient, mai profitabil.

Înțelegem că digitalizarea magazinului tău online poate părea dificilă la început, de aceea am adunat o echipă de specialiști care te pot îndruma.

Contactează-ne pentru o consulanță gratuită!

Ai întrebări?

Hai să discutăm despre
AFACEREA TA!