Probleme în Status Quo
Burn out-ul în afaceri se prezintă prin epuizare emoțională cronică, urmată de o nevoie acerbă de izolare și depersonalizare, sentimente de inadecvare și presiune.
Avem mai multe posibilități ca oricând, însă tulburările mintale sunt în continuă creștere – alarmantă creștere.
Într-un mediu competitiv, dinamic și în continuă schimbare al IMM-urilor, antreprenorii ajung să se confrunte cu provocări și presiuni intense, ce pot culmina în fenomenul de “burn out”. Factorii principali care contribuie la problemă ar fi: teama de eșec, nivelul ridicat de incertitudine și provocările de pe piață.
Și e destul de serios – din ce în ce mai mulți oameni se confruntă cu stres cronic și suprasolicitările vieții de zi cu zi. Și mai ales, pentru business-urile tradiționale, stresul nociv e garantat deoarece rămân în urmă (Superoffice, 2024).
Cum putem rezolva problemele din prezent?
Din fericire, totuși, există o rază de speranță în avansul tehnologic care ne înconjoară: digitalizarea.
Burn out-ul e o stare de stres prelungit care împiedică îndeplinirea sarcinilor din cauză că devin copleșitoare (World Health Organization, 2019). Mai specific, se identifică prin 3 mari aspecte:
-
- Epuizare
- Stări de cinism / detașament față de sarcini
- Un nivel de eficiență scăzut
E un nivel de stres ce ajunge la epuizare fizică, emoțională și psihică combinate cu sentimentul de incertitudine legat de competența sau valoarea muncii tale, îngrijorări financiare (22%), echilibrul viață – job (15%) și stresul cotidian (15%) (la care contribuie, bineînțeles, și alți factori precum trăsăturile de personalitate) (WHO, 2019).
Conform CapitalonTap, 1 din 5 antreprenori vor să renunțe complet la afacerea lor și 56% au raportat probleme de sănătate mintală în ultimele 12 luni.
Într-adevăr, nu e surprinzător că 2 din 3 afaceriști resimt burn out-ul. Pe lângă “riscul” firesc al meseriei, contextul economic a devenit foarte instabil ca urmare a pandemiei, războiului și inflației – care au adăugat un strat suplimentar de dificultate în gestionarea afacerilor mici și mijlocii.
Recomandare
Prevenirea și reducerea burn out-ului e posibilă atât prin restructurări ale vieții personale, cât și o schimbare drastică a planului de afaceri prin digitalizare. Noi suntem aici să îți oferim consultanță, suport și sisteme de automatizare a sarcinilor costisitoare de timp și bani. Totodată, digitalizarea afacerii implică mai puțină birocrație și mai multă centralizare a datelor și fișierelor, astfel încât nu mai e nevoie să epuizezi energie și resurse pentru documente.
Și doar imaginează-ți: crearea unui site web de prezentare deschis 24/7 în care clienții tăi pot intra fără să fie nevoie de prezența ta fizică acolo – tu poți fi pe plajă.
Sau cum ar fi ca magazinul tău online să vândă automat, în timp ce tu ești cu cortul pe Muntele Cozia.
Fii fără griji! Poți în continuare să comunici cu clienții tăi prin aplicație. Și dacă nu vrei tu, există numeroase sisteme în care vorbește botul pentru tine.
În concluzie, ia o pauză. Respiră.
Așadar, prin digitalizare îți poți redirecționa resursele atât spre viața ta personală, cât și în direcția afacerii tale. Toate acestea în timp ce crești venitul împreuna cu plaja de clienți care abia așteaptă să-ți cunoască produsele!
Poți să organizezi drumeții și să petreci timp prețios cu familia în timp ce tehnologia lucrează pentru tine.
În final, ne poți contacta oricând. Suntem aici pentru tine!